Kahwin Muda 1

In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful
Assalamualaikum

Romantik gitu, tanggap2 gambar lagi tu... hehehehe


Alhamdulillah segala puji bagi Allah atas nikmat yang dikurniakan kepada diri ini untuk terus hidup mencari keredaan-Mu. Kali ini terasa terpanggil untuk menulis sebuah entry yang bukan calang-calang menariknya. 

Kahwin muda! 

"Ape doe nak kawin muda, enjoy la dulu zaman muda"

"Kawin muda? Buat ape, orang nak belajar dulu oke!"

"Dulu boleh la kawin muda. sekarang zaman dah berubah"

"Kawin buat ape menyusahkan, kapel lagi best"

"Gatal ke ape kau nak kawin awal?"

Itulah antara koleksi jawapan yang aku dapat sepanjang aku melakukan survey dalam kalangan teman seperjuanganku yang seusia. Tujuan aku menulis pasal entry ini tidak lain tidak bukan hanyalah untuk membuka minda sahabat-sahabat sekalian bahawasanya kawin muda itu bukanlah satu yang janggal dan aneh dalam masyarakat kita. Ini juga tidak bermaksud yang aku nak kawin dalam masa terdekat ni.

Kalau benar sekali pun aku nak berkahwin. Aku akan tunggu si dia habiskan pengajian dahulu. Aku punya keinginan dah ada, tapi keadaan tidak mengizinkan. Lagipun aku perlu menyempurnakan matlamat aku dahulu  sebelum mendirikan rumah tangga. Ayah dan Ibu, insyaAllah saya akan cuba sedaya upaya untuk menghantar Ayah dan Ibu untuk menunaikan haji serta umrah. Itu janji aku dengan diri aku. InsyaAllah.

p/s : Ini baru first part, ada lagi second part sebab masa terlalu suntuk sekarang. ~sembahyang jumaat!

Comments

  1. smoga janji dgn diri tu tertunai.. amiin..

    ReplyDelete
  2. kawen , kawen , kawen. tu diaa topik dak2 skrg kann. btw, kawen jgn lupe ajak satu asper .ngaha:D

    ReplyDelete
  3. OK TIMAH! TIMAH JUGOK, jgn lupe ngajok yerk... hehehehe

    ReplyDelete

Post a Comment